dinsdag 24 juli 2012

Mijn vakantie verhaal.

In deze post vertel ik jullie over mijn vakantie. Zoals jullie in de vorige post misschien al gezien hebben ben ik op vakantie geweest naar Frankrijk. Het was echt een super leuke vakantie. Ik hoop dat jullie dit een beetje leuk vinden!

Op 9 juli vertrokken we met de auto naar Frankrijk. In Nederland was het weer bagger maar in de loop van de reis werd het weer steeds beter. Dit was niet zo'n bijzondere dag want we zaten gewoon de hele dag in de auto. halverwege de reis stopte we bij een hotel. Hier overnachten we en de volgende dag vervolgde we onze reis naar Zuid-Frankrijk. Als ik naar Frankrijk ga, ga ik meestal naar het zuiden, want daar is het lekker warm =). In totaal hebben we op de heenweg ongeveer 17 uur gereden. Dat is best veel want meestal doe je er maar zo'n 14 uur over. Maar er stonden veel files. op 10 juli kwamen we aan op de camping rond 5 uur. We sliepen in een huge tent met badkamer! Hoe cool is dat! Ik vond het niet eens een tent meer. Gelukkig had ik wel een kamer ( of hoe je dat in een tent wilt noemen ) voor mij alleen. Verder hebben we die dag wat spulletjes uitgepakt en zijn we in de avond nog even naar het podium gegaan. Er is daar namelijk elke avond wat op het podium te zien.



De volgende dag heb ik bijna de hele dag bij het zwembad gelegen. Het was zo warm! Ook heb ik toen een nieuw meisje ontmoet: Lindsey. Echt een super lief meisje. Met haar heb toen ook even gezwommen. Doe dag heb ik ook veel boodschappen gedaan. Niet zo'n bijzondere dag eigenlijk, maar ja, wat wil je ook met 28 graden. Die avond zijn we nog wel even naar het podium geweest.

De volgende dag gingen we naar het strand in de ochtend omdat het in de middag te warm is om daar te zitten. We hadden onze luchtbedden mee en die wouden we oppompen maar we hadden alleen zo'n handpomp. Toen mochten we van een mevrouw bij haar tent met een elektrische pomp lenen. Daar ontmoete ik haar zoon Wesley, een hele aardig jongen. Daarna zijn we met hem nog even naar het strand gegaan maar al gauw werd het warm en gingen we weer terug naar de tent. Toen zijn we naar het zwembad gegaan. Daar kwamen we Wesley weer tegen. Toen we terug kwamen van het zwembad hebben we de onze buren op de camping ontmoet. Een gezin van 4 mensen. De twee kinderen hete Indre en Xavier. Die avond zijn we nog met hun naar het podium gegaan.

Toen had ik een paar dagen overgeslagen met schrijven want ik schreef mijn hele vakantie op in een boek. Hier komt nog een artikel over als hij helemaal af is.

Toen schreef ik op dag 9 over wat er allemaal was gebeurt. We kregen nieuwe buren en die hadden 5 kinderen: Chayenna, Joyce, Ferry, Danischa en Kyjardo. Ze waren super aardig en ze zijn erg goede vrienden geworden. Dus toen ik ze ontmoet had ging ik met hun naar zo'n speeltuintje, haha. Daar kwamen we Wesley tegen. We wouden eigenlijk weer terug naar de tent en toen we onderweg waren, Wesley fietste een stukje mee, kwamen we vrienden van Wesley tegen. 3 jongens: Jelle, Justin en Bram. Ook erg aardig. Ze vroegen of we mee gingen naar het strand. Oke dachten we dus eerst gingen we Kyjardo en Danischa naar de tent brengen en daarna gingen we met hun naar het strand. We kwamen alleen niet verder dan de duinen omdat we dubbel lagen van het lachen. Het was super gezellig! Daarna gingen we nog even naar de tent en daar bleven de jongens even en toen gingen ze allemaal weer naar hun eigen sta plek.

Die dag daarna kwamen we er achter dat Jelle zijn vest had laten liggen bij de tent van de buren. Ik ging die dag naar een oud stadje en hun naar het strand. Het bleek dus dat Jelle, Justin en Bram bijna 2 uur bij die tent hebben staan wachten om zijn vest te halen tot dat de buren terug waren. Die avond ben ik met Ferry, Kyjardo en Chayenna de sta plaats van Bram gaan zoeken. We zijn toen ongeveer 10 keer langs Jelle en Wesley gefietst. Maar Bram konden we niet vinden. Dus we gingen richting het centrum en daar kwamen we Jelle en Justin tegen. Natuurlijk moesten ze weer achterop maar ik had Kyjardo al voorop en toen moest ik Justin nog achterop dus dat ging nog maar net goed, haha. We gingen Joyce halen en toen hoefde ik gelukkig niet meer te fietsen. Het was weer super gezellig.

Die dag daarna ging ik met de buren zwemmen en aan het eind van de dag met hun naar het strand. Waar we Wesley tegen kwamen. Sta je daar doodleuk aan het begin van de zee omdat het koud is en je daarom niet verder wilt, word je ineens in het water geduwd door Wesley en ben je gelijk helemaal nat. Dat is mijn ongeveer 2 keer gebeurd. Maar het was wel erg gezellig. Die avond weer afgesproken met de jongens en de buren.

De volgende dag ging ik met Ferry, Joyce en Chayenna de jongens ophalen om samen naar het strand te gaan. Maar zoals gewoonlijk raakte Joyce en ik de rest weer kwijt en bleven we alleen achter. Dus wij maar rondjes fietsen om hun te zoeken. We kwamen bij het centrum uit en daar kwamen we Wesley tegen. Hij vroeg of wij mee gingen zwemmen maar wij zeiden dat we nog één rondje gingen fietsen om de rest te zoeken en dat we daarna naar het zwembad gingen. Het bleek dus dat de rest als bijna een uur bij dat zwembad was, haha. Dus toen gingen we maar zwemmen. Maar ik schrok me elke keer dood want de jongens pakken je benen en duwen je onder water, zo'n 10 keer achter elkaar. Op een gegeven moment was ik Jelle wel een beetje zat dus ik ging naar Wesley en vroeg hem om Jelle te tackelen. Dat deed hij, en dan denk je wat lief dat hij dat doet maar daarna gingen zij met z'n tweeën mij tackelen, haha. Toen we klaar waren met zwemmen raakte Joyce en ik de rest natuurlijk weer kwijt. Dus wij gingen maar naar de tent. Daar was de rest gelukkig ook en de jongens gingen weg en de buren en ik bleven als enige achter. Voor de rest hebben we de hele dag alleen maar rondjes gefietst. Op een gegeven moment zijn we gestopt bij zo'n speeltuintje. Daar was Wesley ook. Even gepraat en rond etenstijd maar weer naar de tent gegaan. Ondertussen had Ferry aan een franse jongen gevraagd of hij met mij verkering wou met handgebaren zonder dat ik dat wist. Hij zei nog ja ook. Dus nu heb ik verkering met één of andere franse jongen die ik niet ken. Die avond heb ik met Joyce nog een beetje rondjes gelopen en zijn we met Danischa nog naar het podium gegaan. Waar we Wesley weer tegen kwamen, wij komen hem vaak tegen zeg, haha.

Deze dag was niet zo bijzonder. Ik heb gewoon een beetje bij het zwembad gehangen met de buren. Het was wel gezellig! Die avond natuurlijk weer rondjes gefietst over de camping wat we bijna altijd deden, haha.

De dag daarna ben ik naar Cap d'Agde geweest ( of hoe je dat ook schrijft ). Dat was wel gezellig. Die dag gingen ook de buren weg, echt super jammer. Maar ik weet dat het niet alleen vakantie vrienden zijn maar blijvende vrienden. Ik ga ze zeker vaak opzoeken! In de avond ben ik toen nog even naar het podium geweest.

Die dag daarna nog even geniete van de zon omdat we morgen toen al weggingen. Dus nog lekker even zwemmen en aan het strand. Die avond was ik bij het voetbalveld te vinden, omdat daar aardige mensen waren. Het was erg gezellig en we hebben veel gelachen.

Vandaag ging ik weer naar huis. Echt super jammer dat de vakantie al zo snel voorbij is gegaan. Het was super gezellig met iedereen. Ik wil deze vakantie opnieuw beleven op dezelfde plek met dezelfde mensen! Ik ga ze super erg missen. Maar ik ga ze nog vaak opzoeken, haha. Die dag zaten we de hele dag in de auto. Op de terug weg zijn we in één keer door gereden zonder te overnachten. Ik kwam rond 1 uur weer aan bij mijn huis. Ik heb de hele autoweg aan de vakantie gedacht. Ik ga het missen. Al die lieve mensen. Hopen dat het in Nederland ook nog lekker weer word! En de mensen van de camping ga ik nog vaak bezoeken.

Ik hoop dat jullie deze post leuk/interessant vonden.
Kusjes, Lisa.

Hoe was jullie vakantie?

4 opmerkingen:

  1. Leuk verhaal! Ik ben ook al meerdere keren in Cap d'Acde geweest haha, grappig (: Op welke camping sliep je? Misschien ken ik 'm wel.
    Ik ga aankomende zaterdag op vakantie naar Griekenland, Kefalonia, heb er echt zin in!
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik sliep op de camping La Serignan Plage. Leuk, veel plezier in Grienkenland! xx

      Verwijderen